Wednesday, August 26, 2009

DON'T THINK TWICE, IT'S ALRIGHT.その2

下のYTと少し歌詞のverが違いますが。。。

DON'T THINK TWICE, IT'S ALRIGHT

It ain't no use to sit and wonder why, babe
It don't matter, anyhow
悩んでいたって なんにもはじまらないぜ
たいしたことじゃない
An' it ain't no use to sit and wonder why, babe
If you don't know by now
座っていちゃ 何にも変わらないぜ
どうせ解からない
When your rooster crows at the break of dawn
Look out your window and I'll be gone
おまえがやっと夜明けを迎える頃
そとを見てみな 俺はもういない
You're the reason I'm trav'lin' on
Don't think twice, it's all right
お前を捨てて 俺は旅を続ける
もう迷わない 出て行くさ


It ain't no use in turnin' on your light, babe
That light I never knowed
明かりをつけても 役に立ちはしないぜ
俺には見えない
It ain't no use in turnin' on your light, babe
I'm on the dark side of the road
明かりをつけても 役に立ちはしないぜ
影になって気づかない
Still I wish there was somethin' you would do or say
To try and make me change my mind and stay
でもちょっぴり思う おまえが俺を
ひきとめて くれないかって
We never did too much talkin' anyway
So don't think twice, it's all right
どのみち俺たち ほとんど話をしなかったっけ
もう迷わない これでいい


It ain't no use in callin' out my name, gal
Like you never did before
俺の名前を呼んでも無駄なことだぜ
手のひら返したように
It ain't no use in callin' out my name, gal
I can't hear you any more
俺の名前を呼んでも無駄なことだぜ
もう聞こえない
I'm a-thinkin' and a-wond'rin' all the way down the road
I once loved a woman, a child I'm told
俺は道を進みながら考える
愛した女 ガキだった俺
I give her my heart but she wanted my soul
But don't think twice, it's all right
あいつは 俺を骨までとことんしゃぶりつくす
もう迷わない 出て行くさ


I'm walkin' down that long, lonesome road, babe
Where I'm bound, I can't tell
俺はひとり長い道のりを歩く
行き先もわからない
But goodbye's too good a word, gal
So I'll just say fare thee well
いい別れだとはぜんぜん思わないさ
でも言っておこう さよならは
I ain't sayin' you treated me unkind
You could have done better but I don't mind
おまえが優しくなかったっていうんじゃない
もっとちゃんとやれたとか関係ない
You just kinda wasted my precious time
But don't think twice, it's all right
お前は俺の大事な時間を無駄にした
もう迷わない これでいい


(夏が終わるのは本当にやだなぁ.....)

Labels: